Tisdagsomelette

Här i huset äter vi oftast omelett en gång i veckan...
och den går ju att variera nåt fantastiskt mycket !



Igår blev det med svamp, lök och mycket vitlök...
och lite ost på såklart !!!

Förra veckan blev det med chorizo, paprika, lök, svamp, vitlök och skinkrester...

Snabbt enkelt och gott !

Vispar alltid ihop 6-8 ägg med lite keso, creme fraiche och salt...
med det funkar ju med bara ägg och salt också :)

Fräs först upp smaksättningen och häll sen över äggsmeten.
Stek på låg värme ca 10 min.

Vänd omeletten på ett fat och låt den glida ner igen i stekpannan
så den blir vändstekt. Tycker det är godast...

Lägg på lite ost som sakta får smälta...

Servera med sallad !


Kommentarer
Postat av: Caroline

Måste säga att jag verkligen diggar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-11 @ 07:59:36
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0